Ode aan een topvrouw! - Reisverslag uit Puno, Peru van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Ode aan een topvrouw! - Reisverslag uit Puno, Peru van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Ode aan een topvrouw!

Door: Nathalie & Lars

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

20 September 2011 | Peru, Puno

Afgelopen maandagmiddag (voor jullie avond) bereikte mij het nieuws dat onze 'juf Joke' overleden is. Het doet me pijn in mijn hart dat ik na 18/19 jaar dansles aan de andere kant van de wereld zit en geen afscheid kan nemen. Je voelt je erg hulpeloos kan ik jullie vertellen. Het is niet te beseffen dat na ruim 18 jaar elkaar iedere week gezien te hebben dit nu zonder afscheid voorbij is.

Voor Joke was dansen haar hart en haar ziel. En de energie die zij losliet in de danszaal kon je voelen. Ze hield van het dansen en ze hield van ons. En wij hielden ook van haar. De energie en power die zij altijd had zal altijd in onze gedachten zijn, en met deze gedachte zullen wij doordansen. Zoals zij gewild had! Ik ga haar intens missen!

Naast dit verdriet gaat de vakantie gewoon door. Het is een raar gevoel, maar geeft ook een goede vorm van afleiding. Gelukkig.

Maandagmorgen hebben we Arequipa verlaten om de Colca vallei en canyon te gaan bezoeken. Ook onze eerste ervaring met coca (bladeren, thee, mintjes, toffees etc) Het was een hele rit over hobbelige weggetjes met op zn tijd een stop om foto's te maken etc. De rotsformaties zijn echt prachtig hoewel het na een rit van een aantal uur wel een beetje begint te vervelen.
Gelukkig leuke mensen ontmoet in de bus.

Inmiddels is Lars ook een wijsheid rijker; hij kan heel slecht tegen hoge hoogten. De coca slaat bij hem niet zo goed aan en hij is gisterennacht dan ook aardig beroerd geweest. Wel zijn we erachter dat pure alcohol snuiven tegen zijn hoofdpijn werkt, maar wat daar de bijwerkingen van zullen zijn...

Aangekomen in Chivay in de Colca vallei zijn we eerst naar het hostal gegaan om de spullen te droppen. Waarna we vervolgens de hot springs ingedoken zijn. Natuurlijk verwarmd water door de omringende vulkanen. De volgende morgen zijn we vroeg vertrokken. Naar het uitkijkpunt voor de Condors. En ja hoor, we hadden geluk, 6 stuks maar liefst!

Inmiddels zitten we alweer in Puno aan het Titicacameer. Al met al was de Colca Canyon een leuke tour, maar wel heel erg touristisch. Dat had van mij wel wat minder gemogen. Morgen gaan we de rieteilanden bezoeken op het Titicacameer, maar voor nu Buenos Noches. Voor ons was het vanmorgen erg vroeg dus wij duiken onder de wol!

De verbinding is hier niet al te best dus foto's volgen een andere keer! Liefs!

• 21 September 2011 - 11:51

Femke:

Mooi geschreven meis!! We gaan haar zeker missen!!

Veel plezier nog verder op jullie avonturenreis!!
    En Lars suc6 met de hoogtes!

Kus

• 24 September 2011 - 22:58

Elise:

Hey Naat & Lars!!

Het is weer leuk om de verhalen te lezen hoor. Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin, ondanks het slechte nieuws...

K hoop dat jullie nog veel zullen genieten en wat meer foto's zou leuk zijn :P

Tot snel!!

Xx

• 25 September 2011 - 11:13

Luisa:

Hola chica!

Leuk hor je reisverhalen! Have fun!

Kuzzzz