Lift-off!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Lift-off!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Lift-off!!

Door: Nathalie & Lars

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Oktober 2011 | Peru, Cusco

We dachten laten we eens gek doen, of eerder gezegd gestoord!

Afgelopen vrijdag zijn we naar Action Valley gegaan voor een bungee slingshot. Het principe is hetzelfde als bungee jumping, maar in dit geval spring je niet, maar wordt je afgevuurd vanaf de grond. Het touw wordt strakgespannen aan de grond, en aan jou en dan BOOM! laten ze het touw los en wordt je afgevuurd. Het was een geweldige (enge) ervaring, maar zeker alle extra hartslagen waard!

Na dit avontuur zijn we met Sam, Amy en Mandy, een stel Australiers die we hier in het hostal ontmoet hebben, uit eten geweest. We zijn naar een fantastisch restaurant gegaan genaamd Fallen Angels. Het is echt een arty farty restaurant, vol met kunst. Tot aan de wc´s toe! Er was een kleine courtyard die ze overdekt hadden, maar als het regent komt er toch een klein beetje miezerregen doorheen, wat echt een heel gaaf effect had op de sterrenhemel die ze onder dit dak gemaakt hadden. Dit was als het ware een wachtruimte waar we eerst zijn begonnen met een lekkere Strawberry Daiquiri. De tafels van het eetgedeelte bestonden uit een badkuip gevuld als aquarium met real life vissen erin en een glasplaat eroverheen. Schitterend! En overal aan de muur hingen kunstwerken van Nina Quispecuro. Na dit etentje een geweldig favoriete nieuwe kunstenares van me! Ik ben helemaal verliefd op haar stijl. De schilderijen kon je ook kopen, maar waren helaas een beetje prijzig. Gelukkig was onze ober zo enorm lief om ons een postcard te geven waarop haar website stond. En vertelde er nog even bij dat je ook via haar website kunt aankopen en shippen *YES!* Al met al, en een paar cocktails verder, was het een geweldige avond!

Vandaag hebben we een dagje relaxed aan gedaan, beetje door de stad heen gestruind, van de zon genoten en gelunched in een geweldig Australisch eetcafe. Afscheid genomen van onze Australische vrienden, maar gelukkig zien we ze over een kleine 2 weken weer in NL. Op dit moment zitten ze op een vlucht naar Londen, waarna ze na een paar dagen richting NL komen. Gezellig! Niet echt een afscheid dus :)

Morgen gaan we de Sacred Valley waarin Cusco ligt ontdekken. En s Avonds krijgen we briefing voor de Inca Trail. Spannend! Tot nu toe heeft het weer hier nog aardig mee gewerkt, laten we hopen dat dit nog even 6 dagen aanblijft!

6 dagen, wat gaat de vakantie toch snel!

Bij deze, veel plezier met het bekijken van de foto's. Wij gaan de gezellige pizzeria op de hoek hier opzoeken. En daarna lekker ons bedje opzoeken.

• 02 Oktober 2011 - 07:26

Elise:

Inderdaad, stelletje mafkezen! ;-) Haha, stiekem zou ik het zelf ook gedaan hebben hoor :) Supergaaf!! En zo te lezen hebben jullie het nog prima naar je zin! Geniet er ook de laatste 6 daagjes nog maar van!

Xx

• 05 Oktober 2011 - 07:01

Martine:

Gatverdamme, ziet er eng uit :p Stel je voor dat het touwtje breekt ;-) Wel leuke foto's weer! Veel plezier nog!

xxx