Zand-ta Overalos! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Zand-ta Overalos! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Zand-ta Overalos!

Door: Nathalie & Lars

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 September 2011 | Peru, Arequipa

Ola amigos!

De afgelopen paar dagen zijn erg hectisch geweest, maar hier weer een verslagje.

Na een dag in Lima extra te zijn gebleven, zijn we zaterdagochtend om 03.45 uur op de bus gestapt naar Paracas. Vanuit Paracs hebben we een boottochtje gemaakt naar Islas Ballestas, een eilandengroep vlak voor de kust van Paracas. Dit zijn eilanden niet bewoond door mensen, maar door wildlife, zoals (heul veul) vogels, zeehonden, zeeberen en prachtige rotsformaties. En uiteraard houden die heule veule vogels niet van Hollanders, want ja hoor *flats* daar lag een mooie kwak in mijn haar. Maar dit schijnt hier geluk te brengen en met die wijsheid zijn we van de boot af gegaan en hebben we nog een bezoekje gebracht aan het nabijgelegen natuurreservaat. Per auto diep het reservaat in gereden en uiteindelijk bij een klein haventje vers gevangen vis gegeten.

Met een gevulde maag zijn we richting Ica vertrokken en hebben we hier een wijngaard bezocht. Ons lekker volgegooid met lokale wijnlekkernijen. We hebben 2 flessen meegenomen in de hoop er ten minste een mee naar huis te nemen. Maar niks gegarandeerd natuurlijk ;)

Na de wijn zijn we doorgetrokken naar Huacachina, wat op korte afstand ligt van Ica. Hier zijn we fantastisch geholpen door de lokale jeepbuggy operator om nog een plekje in de buggies te krijgen van 16.00 uur. En dit is gelukt! Om 16.00 uur vlogen we de duinen af in een jeepbuggy bestaande uit niet meer dan enkele stalen buizen. Wat hierop volgde was een wilde achtbaan van duin op en af met hoge snelheid en vooral de chauffeur mocht van ons niet remmen. Tussendoor nog enkele stops gemaakt voor foto`s en sandboardsessies. In een woord GEWELDIG! Het zand zat in elk gaatje of holletje, maar het was het allemaal waard! Denk je maar in dat je op een duin staat van ongeveer 100 meter hoog, welke LETTERLIJK recht naar beneden ging. Beelden zeggen meer dan woorden, dus check de foto`s maar!

`s Avonds daar nog het lokale drankje, Pisco Sour, genuttigd met een stel uit Duitsland. Annika en Lucas uit Dusseldorf. We hebben elkaar beloofd elkaar nog eens te treffen op een van Duseldorfs vele kerstmarkten haha! Jammere alleen was dat de 2 drankjes die we ieder op hadden er door de korte nacht van de dag ervoor en het feit dat we nog geen avondeten genuttigd hadden er iet te snel in gingen, maar de bus wachtte dus we moesten, half aangeschoten, toch door. We vonden het erg jammer dat we niet nog een nacht konden blijven.

De nachtbus was erg comfortabel en we kregen zelfs om 21.00 uur nog avondeten geserveerd. En ook ontbijt de volgende morgen kregen we op een bordje aangereikt. Ideaal al zeg ik het zelf! Vanuit de nachtbus naar ons hostal gereden, waar we eerst maar eens een douche hebben genomen om alle vogelstront en zand van ons lijf te krijgen. Ik zal jullie het aantal kilo zand wat we toen nog van ons lijf haalde maar even besparen :)

Na onze douche zijn we Arequipa gaan verkennen. Het is een stad, maar het centrum heeft een heel dorps gevoel. We hebben een hostal midden in het centrum, dus wandelend gingen we op pad. Allereerst een museum bezocht over het Inca mummy-meisje Juanita, gevonden op een van de 3 vulkanen die Arequipa omringen. Daarna doorgewandeld naar het Monestario Santa Catalina. En onderweg ook nog Plaza de Armas met La Cathedral meegepikt.

Straks gaan we lekker lama eten in een van de gezellige restaurantjes hier in de buurt. Waarna we morgen onze weg vervolgen richting de Colca Canyon.

Wanneer jullie dit lezen is het bij jullie alweer maandagmorgen, dus bij deze alvast Buenos Dias!

• 19 September 2011 - 06:44

Fem:

Wat een gave foto's!!!!! Cool man!! Het is inderdaad hier weer maandagochtend :( een nieuwe week vol werken :( Veel plezier nog verder en ben benieuwd naar de volgende foto's!! Kus Fem

• 19 September 2011 - 10:32

Lillian:

Ziet er goed uit!!

Geniet ervan!

Xx

• 19 September 2011 - 14:26

Suuz:

Leuk leuk leuk... en die snowboardlessen komen nog goed van pas! ;)
    Veel plezier daar en ik ben benieuwd naar de verhalen die komen!

Xxx(K)

• 19 September 2011 - 17:22

Rola :

Wat ziet het er allemaal prachtig uit en die zandvlakte's onmens groot.
    Geniet maar lekker, ben al benieuwd naar de volgende foto's en verhalen.
    Lieve groetjes Mams

• 20 September 2011 - 17:47

Martine:

Ziet er supergaaf uit allemaal! :D Leuk leuk leuk! Kom maar op met nog meer van die verhalen/foto's! ;-) Have fun!

Kus!!