Thailand contacting Kikkerland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Thailand contacting Kikkerland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Thailand contacting Kikkerland

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Dinsdagmorgen zijn we vroeg vertrokken en na een lange vlucht dan eindelijk met bagage en al aangekomen in Bangkok.

Na een kleurrijke taxirit (lees: de taxi's zijn hier alle kleuren van de regenboog) komen we aan bij het YHA Hostel Thailand. We konden de kamer nog niet op dus zijn de lokale markt om de hoek gaan opzoeken om dan toch maar te eindigen bij de McDonalds voor de lunch. Om 13:00uur konden we de kamer in en zijn we daar even bijgekomen van de reis. Rond 17:00uur gingen we op zoek naar Surabang Rd, welke parallel ligt aan Silom Rd (ons hostel). We wilden gaan eten bij een indisch restaurant, welke onvindtbaar bleek, net als Surabang Rd. Elke straatje liep uit op een dood eind, maar na ongeveer een uur zoeken hadden we deze dan eindelijk gevonden. Hoewel de indier nog steeds onvindtbaar was! Dan maar naar de Italian-Thai. Een onverwacht lekkere combi van culturen!

Na het eten het nachtleven van Bangkok opgezocht, welke niet bestaat uit flink stappen, maar uiit de lokale (beetje turks-achtige) marktjes, waar ook hier enorm veel 'fake' te vinden is voor weinig geld. Beter gezegd voor GEEN geld. Voor eten alleen al ben je zo omgerekend maar 3 euro max. kwijt! Nog wat rondgelopen, waarbij Thai ons probeerden te lokken met 'pinpong-show' en 'sex DVD here' en dergelijke uitspattingen. Leon hierbij ook nog leuk aangesproken werd door de plaatselijke homo's!Hierna wat Thais bier geproefd en dat ging er goed in na zo'n dagje! Om 22:00uur waren we terug in het hostel om de jetleg er een beetje uit te slapen, want die begon toch aardig in te hakken!

Vandaag om 09:30 ging de wekker alweer met de bedoeling het Grand Palace en omgeving te gaan bezoeken. Na een korte metrorit van 5 eurocent (3 zones per keer) kwamen we op de route die (lopend) volgde een tempel tegen met een erg vriendelijke student die graag zijn engels wat op wilde vijzelen. Hij vertelde ons waar de T.A.T. zat (tourist centre) en dus maakten we daar een pitstop voor wat informatie. Dit duurde iets langer dan gedacht, maar we zijn wel een heel eind gekomen! Onze route ligt nu zo goed al vast en deze zal ik in mijn volgende blog bijvoegen. In de tussentijd nog even geld gaan halen in het hostel voor de tickets voor vervoer en accomodatie. Dit hebben we maar op advies alvast geboekt, want hier in Thailand is het nu hoogseizoen voor de Thai, welke van het zuiden allemaal naar het noorden schijnen te gaan voor vakantie

Heen en weer zijn we met een scootertaxi gegaan, wat een leuke ervaring was! En verfrissend in deze hitte! Na alles geregeld te hebben zijn we hiervandaan de stad ingegaan om een hapje te eten. Daarna weer met een scootertaxi terug naar Surabang Rd voor een vervolg van onze trip van gisterenavond. Weer een biertje!

Morgen vervolgen we onze reis naar het Grand Palace en omgeving. Om daarna naar volgende bestemming te vertrekken!

Tot snel! Dikke kus!

• 24 Juli 2008 - 17:09

Lianne:

Leuheuheukkkkk!! :D

Veel plezier nog!!

Kus lianne

• 24 Juli 2008 - 17:13

Jindra:

Leuk dat je in zo'n korte tijd al best veel gedaan hebt :)

Geniet er van!

Hoop trouwens snel een fototje van je avonturen te zien!

xx Jin

• 24 Juli 2008 - 17:34

Martine:

Hoi hoi!
    Klinkt goed allemaal :D Heel veel plezier nog en veel foto's plaatsen he! :P Groetjes aan Leon!
    Kuss

• 24 Juli 2008 - 17:47

Rola:

Hoi Nathalie, Leuk om je zo te volgen. Zo te lezen moet het geweldig zijn daar. Zelf het eten is lekker? en dat voor jouw? Maak maar heel veel foto's dan kunnen wij meegenieten.
    Hier alles okee. Robert is inmiddels ook op vakantie. Hartelijke groetjes van ons allemaal.
    Dikke kus, mamma

• 24 Juli 2008 - 20:20

Wilma:

Leuk dat wij van jouw belevenissen mogen meegenieten.
    Het is daar zeker wel plakkerig warm?
    En op dit moment van mijn reactie lig je waarschijnlijk in een diepe nachtrust.

Liefs van je auntie
    Wilma

• 24 Juli 2008 - 20:23

Saskia:

Hoi Nathalie,
    Wat een goed idee, om zo jouw reisverslag te lezen. Ben benieuwd naar jouw volgende avontuur. Hopelijk is er dan niets meer onvindbaar (zonder T!! ertussen)
    Doei, Aunty Sas.

• 25 Juli 2008 - 06:21

Iris:

Hey Nathalie!

Klinkt goed allemal, ik mis alleen nog de foto's!

Groetjes iris

• 25 Juli 2008 - 11:57

Lillian:

Super Leuk!

Geniet ervan!!!!

• 25 Juli 2008 - 14:09

Sabine:

Hey Naat,

Klinkt allemaal goed daar! Net iets anders dan wat ik hier in Spanje 3 weken meemaak haha ;-)

Kus Bien

• 26 Juli 2008 - 18:06

Suuz..!!:

Heeeeeeeej Naat!!!
    Klinkt goe klinkt goe..!!:D

Super leuk dat je het naar je zin hebt! Binnenkort picca's?? Ziet t wel!!
    Kblijf je volgen!!

Kus Suzanne(K)