Een bericht vanuit Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Een bericht vanuit Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Een bericht vanuit Laos

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Augustus 2008 | Laos, Luang Prabang

Al sinds een aantal dagen bevinden we ons in Laos. Wat een chilled-out cultuur is dat zeg!

We vertrokken vanaf Chiang mai met een minivan naar de grensplaats Chiang Khong. De accomodatie hier was echt heel erg belabberd, maar goed...het was maar voor 1 nachtje voordat we de grens over zouden trekken.

Immigratie in Laos is echt een chaotische bende, je wordt er niet goed van. Maar gelukkig zijn we er als westerlingen doorheengekomen en na 2 dagen op de slowboat (met een overnachting in Pak Beng) zijn we dan eindelijk in Luang Prabang!
De slowboat was en ware hel. Houten bankjes met te weinig beenruimte op een te volle boot. De eerste dag ging nog wel, maar de tweede dag was de beperkte ruimte nog minder en was de boot nog voller. We waren dan ook erg blij dat we van te voren wat kussentjes hadden gekocht!

Gisterenavond over de nachtmarkt in Luang Prabang gelopen en weinig anders meer gedaan...we waren best wel erg op na zo'n reis! Vanmorgen ging de wekker om half 6 alweer zodat we de monnikkenen in het dorp voedsel konden geven. Dorpelingen betuigen hun respect aan de monnikken door ze iedere morgen om 6 uur rijst en bananen te geven. Wel een hele bijzondere ervaring! Daarna toch maar weer even lekker het bed in gedoken. Langzaamaan begon dan ook deze dag. Met 2 andere Nederlandse meiden zijn we gaan ontbijten en richting een tempel op een heuvel midden in het dorp gegaan. Zware klim omhoog, want het was ook nog eens erg warm, maar erg interessant om te zien (zelfs na zoveel Wat's sta je toch nog versteld) En het uitzicht was geweldig! National Museum bleek helaas gesloten te zijn en dus zijn we wat cake gaan eten en daarna een internetcafeetje opgezocht!

We gaan zo de bustickets kopen voor de bussen naar Vang Vieng en Vientiane en dan vertrekken we morgenochtend vroeg alweer. Hopen dast de wegen ondanks het weer nog steeds begaanbaar zijn. Hoewel wij er zelf nog niet zoveel last van hebben gehad. Elke keer als het regende zaten we binnen of waren we onderweg per trein/bus/boot.

Hier in Laos kan ik geen bereik krijgen met mijn telefoon, maar bij deze dan even een teken van leven. Hopelijk lukt het me wel bereik te vinden als we weer terug in Thailand zijn! Jullie horen weer van me!

Liefs,

Nathalie

PS: weer mn kabel in de kamer laten liggen, dus weer geen foto's....sorry!

• 07 Augustus 2008 - 13:42

Lars:

Gelukkig gaat alles goed!!

FOto's moeten wel komen hoor.!!

XXX Lars

• 07 Augustus 2008 - 20:06

Rola En Bert:

Hoi Nathalie, wat een avontuur zeg. Nou wij zitten hier in een zonovergoten Portugal. Erg warm. Gelukkig hebben we een auto met airco anders kwamen we nergens. De accomodatie is perfect, eigen prive zwembad en ligstoelen. Verder is met ons alles prima, alleen Deborah is niet te genieten. Wij gaan dus samen onze gang en Deborah en Christiaan komen niet verder als het zwembad en tv. Zonde hoor er is hier zoveel moois te zien. Dit bericht sturen we vanuit Albufeira. Hartelijke groetjes ook aan Leon. XXX mam en pap.

Laat weer van je horen als je weer in Thailand bent. Graag met foto's