Oh, my Buddha! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Oh, my Buddha! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Oh, my Buddha!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Augustus 2008 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag zitten we alweer in Chiang Mai. Eigenlijk alweer een tijdje, maar ik tel de jungle dan even niet mee!

Helaas dit keer geen foto's want we zijn allebei onze kabels vergeten mee te nemen!

Dinsdagochtend zijn we nog even wat van Sukothai gaan bekijken per fiets! Jaja...het is hier heel populair om een fiets te pakken! Sukothai Historical Park lag vlak voor ons hostel dus dat was makkelijk. Het is ongeveer 4 km park met ruines van tempels e.d. Dus wij op ons fietsje erop af! Erg interesant om te zien allemaal. Hier kwamen we ook weer een nederlands gezin tegen wat we al eerder tegekwamen bij de watervallen in Ayutthaya! Dit gebeurt ons vrij vaak de laatste tijd. Misschien toch wel een erg touristische route om te nemen dan? We hebben inmiddels dan ook al aardig wat mensen ontmoet en aardig wat e-mailadressen uitgewisseld! Bizar ook hoeveel nederlanders er hier rondlopen.

s'Avonds in Chiang Mai sloot Leon ons op op het balkon. Na een paar hulpkreten naar beneden (waar geen reactie vandaan kwam) schoot een aardige Canadees boven ons ons te hulp. Phew..!!

Woensdagmorgen begonnen we aan onze 2 daagse jungletocht! We stopten eerst bij een lokale markt om proviand te halen en andere dingen die we misschien nog nodig konden hebben. Daarna door naar de jungle! Hier stond ons flink wat klim en klouterwerk te wachten. De eerste dag zouden we vanaf de lunch 3 uur gaan hiken naar Karen-village, dat is waar we sliepen. Het eerste gedeelte hiken viel enorm mee, maar het laatste uur was alleen maar klimmen. Ergt zwaar en zeker in deze hitte! We waren dan ook enorm blij dat we dan eindelijk aangekomen waren. Iedereen wilde gauw een douche nemen. Maar na de douche gezien te hebben haakten al veel mensen of. We waren onderverdeeld in 2 hutten onze hut had een (ook al was het enorm primitief) best afgesloten douche! Je had wel het idee dat iedereen je kon zien en waagde het niet om van de stenen te vallen, want dan kon je weer overnieuw beginnen met douchen, maar buiten dat hadden wij nog geluk! De andere hut had namelijk niet veel meer dan een klein ijzeren golfplaten wandje en de andere drie zijden waren gewoon open!

Na de douche kregen we avondeten en ook ditkeer was het weer rijst! Dat begin ik toch wel een beetje zat te worden en het stopt ook enorm op. 's Avonds werd er een kampvuur gemaakt en Simon en 'jungle' Joe (onze gidsen) gingen gezellig liedjes zingen. Bob Dylan is hier in Thailand trouwens erg populair! Joe was intussen zo flink bezopen en stoned dat hij geen woord meer uit kon brengen. Hij kreeg daar ook echt een heel vervelend lachje van. Een beetje Daffy Duck (Looney Tunes) achtig! Het was dus zo dat je voor 50 baht per trekje opium kon roken. Opium is flink illegaal in Thailand dus ze vertelden er dan ook bij dat het uit Vietnam kwam en omdat ze zo afgesloten waren van de buitenwereld hier eigenlijk nooit gecontroleerd werd. Buiten dat was het erg grappig om te zien hoe Joe erbij liep! Hij zei ook iedere keer Oh, my Buddha! Waar wij zeggen; Oh, my God! zouden hun zeggen; Oh, my Buddha!

Simon daarentegen helemaal nuchter, kwam opeens aanzetten met wat wespen en wespenlarven. De Karen-people leven namelijk alleen van de natuur en dit hoorde er dan ook bij! Er werd ook tijdens de hike al verteld dat de paddestoelen ook echt 'magic mushrooms' waren, maar dat waren ze uiteindelijk niet! Ook ik heb er een geproefd en dat viel uiteindelijk reuze mee. Een wespenlarve proeft eigenlijk nergens naar, alleen als je hem doorbijt komjt er een soort van vocht uitzetten. Dat smaakte ook nergens naar, maar de gedachte erachter was smerig! Ik heb dus een wespenlarve op! Een paar engelsen vertelden ons ook dat krekels net zo waren, dus dan gaan we die ook nog maar eens proberen. Op naar bed was het, maar ons bed bleek te bestaan uit een standmat, een piepklein kussen en een slaapzak. Aaaiii..!! Maar uiteindleijk viel me dat alles mee!

De volgende dag werden we om 7 uur weer gewekt voor het ontbijt. Wat erg verrassend een amerikaans ontbijt was! Gewoon toast dus! Om 8 uur vertrokken we de bergen weer in. De eerste 30-40 minuten zouden we weer flink gaan stijgen naar de top van de berg en dit was dan ook echt enorm zwaar! Daarna gingen we bergafwaarts richting een waterval. Hier mochten we even zwemmen en uitrusten. Wat een fijn gevoel was dat zeg om die koude waterval op je te voelen! Na de waterval trokken we langs Simons dorp naar beneden om vervolgens te gaan lunchen. Na de lunch gingen we op de olifanten rijden en ik moet zeggen dat dit beter bevallen is dan de vorige keer. We hadden van te voren al van een stel Denen uit het BMP hostel gehoord dat de olifant waar hij op zat er na het zien van een muis vandoor was gegaan met hem erop. En toen we de 2e keer geen bananen kochten voor onze olifant stapte de gids dan ook echt af en zei: zoek het maar uit. Dit was natuurlijik show, maar na het verhaal van de Denen gehoord te hebben knepen we hem toch wel een beetje!

Na de olifanten was het bamboo-raften aan de beurt. Ook dit was leuekr dan de vorige keer. Hier werd je ook daadwerkelijk echt nat van! En ook de rivier was iets wilder. Echt spannend kon je het ook weer niet noemen, maar het was beter dan de vorige keer in kanchanaburi!

's Avonds waren we weer terug in Chiang Mai en hebben we snel wat voedsel naar binnen gewerkd op de food-market. Erg goedkoop is het hier! Daarna nog de night bazaar op voor wat souvenirs!

Vanmorgen konden we dan eindelijk uitslapen en dat voelde goed! Daarna zijn we een Thaise massage gaan pakken om onze spieren een beetje bij te laten komen van de afgelopen 2 dagen! Wat een spierpijn heb ik nu zeg! Morgen vertrekken we richting Laos in de hoop dat daar alles goed gaat, want een Belgisch duo vertelde ons dat zij 5 dagen in Vientiane opgesloten hadden gezeten omdat vanwege de regen de wegen afgesloten waren. Nu beginnen wij aan de andere kant bij Chiang Kong en eindigen bij Vientiane dus, maar het laatste stuk is dezelfde weg waarschijnlijk! Het is dus nog maar even afwachten!

Nu gaan we nog even genieten van ons dagje rust...Tot snel dus maar weer!

Liefs,

Nathalie

• 01 Augustus 2008 - 07:48

Lars:

Meissie , wat zijn je avonturen leuk en verslavend .
    Als ik terug kom hang ik echt aan je lippen.
    HvJ... Tot Snel

• 01 Augustus 2008 - 09:27

Suuz..!!:

Leuk leuk leuk!!! Volgende keer ga k met je mee!!!:D:D:D Ik wil ook olifanten rijden en backpacken!!

Kus Suuz

• 01 Augustus 2008 - 16:22

Femke:

Ikke jaloers!!!!!!
    Kus

• 02 Augustus 2008 - 15:18

Alice:

we horen je verhalen wel als je terug bent!
    veel plezier! xx

• 03 Augustus 2008 - 19:56

Elise:

Hey Naat!

Klinkt goed allemaal!! Ik wil ooooooook! :P K ben erg benieuwd naar de foto's!!

Kuss

• 03 Augustus 2008 - 21:16

Jordi :

Heya Nathalie (budha)

Gaat et top met je?
    Hoop ut wel man beetje alles relaxt daar? lekker weer?

Spreek je Ciao

• 04 Augustus 2008 - 14:30

Rola Bert:

hallo hierr vanuit portugal. alles is goed hier. ook met robert thuis. laat gauw van je horen xxx mam en pap