Zuipen, tuben en een modderbad - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Zuipen, tuben en een modderbad - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Zuipen, tuben en een modderbad

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Augustus 2008 | Thailand, Nong Khai

Hallo allemaal..!! We zijn weer in Thailand belandt. En dit keer was de douane gelukkig niet zo enorm chaotisch!

Na Luang Prabang te hebben verlaten zijn we met de bus nar Vang Vieng afgereisd om daar te gaan tuben. We kwamen aan het het regende en onweerde echt enorm. Dat was wel een enorme domper! Ondanks het onweer mochten we gewoon het water op en zijn we dag nummer 2 dan ook gewoon gaan Tuben. Je gaat dan in een 'tube' (gewoon een opblaasband maar dan van dikker rubber) de rivier af en onderweg stop je bij 1 van de barretjes voor een biertje. Zo gezegd zo gedaan dus. We dachten dat er veel barretjes te vinden waren, maar dit bleken er maar 6 te zijn. Maar wat een lol dat we hier hadden zeg. Beetje bieren, rare engelse bierspelletjes doen met nog raardere engelsen en van een grote hoogte de rivier in jumpen!

Het was uberhaupt al zo lachwekkend om bij een bar uit te stappen aangezien de stoming erg sterk was. Er werden touwen met banden of plastic flessen naar je toegeggooid om je naar de kant te halen. Het ging er allemaal erg hilarisch aan toe!

Aangekomen bij de 3e bar was er een volleybalveld te vinden. Door de vele regen van de afgelopen paar dagen was deze omgetoverd in een modderbad. Het begon met een potje volleybal, maar uiteindelijk belandde je midden in een moddergevecht!! Mensen die je helemaal niet kende en uberhaupt nog nooit gezien had, duwde je omver en gooide een plens modder over je heen. GEWELDIG leuk was dit! Zoveel lol gehad! Helaas zijn dit alleen enorm goeie herrinneringen, want vanwege het water had niemand een camera meegenomen...

Bij de vierde bar gingen we zo op in een spelletjke dat het houten platform waarom we stonden te springen opeens doormiddenbrak! Voor de meesten van ons kon de lach er toen niet meer vanaf, maar Lyndsay (een van de schotse meiden die we ontmoet hadden) was midden in een gebroken fles bier beland met haar pink en het bloedden wilde maar niet stoppen. We hebben even snel wat tape eromheen gedaan en zijn maar weer verder gegaan, want de tubes moesten ook weer voor 18:00uur terug zijn.

De volgende morgen wilden we met de bus naar vientiane om dezelfde dag nog de grens over te kunnen steken naar Thailand. Om 10 uur zou de bus vertrekken en tussen 09:40 en 09:50uur zouden we opgepikt worden door een tukTuk die ons naar de bus zou brengen. Deze is nooit op komen dagen. We stonden al een aardige tijd te wachten, tot we naar het einde van de straat liepen naar een hotel waar ook enorm veel mensen stonden te wachten op dezelfde bus! uiteindelijk rond 11 uur kwam de bus ons oppikken aan de achterkant van dat hotel. De werkelijke reden van de vertraging weten we nog steeds niet, maar dit zal waarschijnlijk een technisch mankement zijn geweest, want onderweg onderging de bus ook nog een fllinke controle.

De bus zelf was zoals gewoonlijk weer veel te vol gestouwd. Wij waren 1 van de laatsten die de bus ingingen en daardoor beneden in de bus moesten plaatsnemen. Door een deur van misschien een meter hoog en klimmend over veloe backpacktassen van medereizigers namen we eindelijk plaats op onze plekken. Ieniminieplekken dus! Voor onze stoelen was ongeveer 10 centimeter beenruimte, maar gelukkig hadden we een soort van plateau voor onze stoelen dat we toch nog een beetje de benen konden strekken. Het hoort allemaal bij de ervaring zeggen we dan maar!

Vanavond gaan we met de overnight-train terug naar Bangkok om van daaruit door te reizen naar het zuiden! Op naar de Bounty-eilanden dus!

Dikke kus!
Nathalie

PS:
@ mm en pap: wanneer is Deborah wel te genieten dan? ;)

• 09 Augustus 2008 - 13:30

Mirjam:

Waar blijven die foto's nou, Naat?

• 10 Augustus 2008 - 14:47

Iris:

Hey Nathalie!

Klinkt allemaal goed zeg, alleen jammer van de regen en het onweer.
    Een troost hier in Nederland is het ook geen lekker weer, al schijnt vandaag wel redelijk het zonnetje.
    Zelf ook net terug uit Berlijn. Ook een aanrader met lekker weer, alleen wat dichterbij!

Kusjes

• 12 Augustus 2008 - 14:59

Martine:

Hooi!
    Geweldige verhalen! :D Zo te zien heb je het errug goed naar je zin ;) We zijn zelf vannacht teruggekomen nu nog beetje aan het uitpakken en vooral weer NORMAAL eten! :p
    Tot snel meis, veel plezier nog! xxx

• 12 Augustus 2008 - 19:21

Vanessa:

He nichtje,

zorg je wel dat je heelhuids thuiskomt (ik bedoel met al je ledematen...)
    Maar wat een prachtfoto's van de olifant en tijgers!!

We denken aan je

liefs