Sa Wat Dii - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Sa Wat Dii - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Sa Wat Dii

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 Juli 2008 | Thailand, Sukhothai

Donderdag ging onze planning wel door zoals gepland. Lekker touristisch heben we de highlights van Bangkok bekeken. We pakten de Skytrain en daarna de ferry richting het oude centrum om daar lekker touristisch alle highlights te gaan bezoeken. Wat Poh was erg indrukwekkend en heel groot, en het eerste avontuur begon hier al op de wc. Nathalie laat haar camera weer liggen hoor! Gelukkig was er een lief oud vrouwtje wat hem zolang voor mij bewaard had met haar leven en ik zal haar ook eeuwig dankbaar zijn! Hahaha, typisch ik weer...

Na Wat Poh gingen we richting Grand Pallace, hier moesten we omheen lopen om bij de ingang te komen en onderweg werden we aangehouden door een wachter van een zijp[oort. Hij vertelde ons dat het Grand Palce 'gesloten' was omdat we geen lange broek en shirts aan hadden. Wij nog proberen uit te leggen dat we die gewoon bij ons hadden, maar dat was vergeefse moeite! Wat zijn die Thai soms lastig! Uiteinjdelijk binnen de Emerald Boeddha gezien. Het was op zich erg indrukwekkend om te zien, jammer dat het zo toeristisch is...

Om 3 uur gingen we dan eindelijk maar wat eten, want dat hadden we nog helemaal niet gedaan!We zijn een lokale markt op gegaan op zoek naar eten... Hier hebben we een soort van dicghhtgevouwen pannekoek op gevuld met kip/kerrie. Erg lekker en helemaal niet pittig. Dit valt mij trouwens over het algemeen erg mee.
Verderop liet een lief vrouwtje ons haar lekkernij proeven en voelden we ons wel een klein beetje verplicht om dan ook maar een zakje mee te nemen! Ik had een soort van popcorn in een soort van spaggetti bollen en Leon had een zakje met honing-achtige snacks.

Uiteindelijk weer met de ferry terug en bij Central Pier (ons uitstapstation van de ferry) wilden we wat gaan avondeten. Helaas was er niet echt veel in deze buurt te vinden en zijn we doorgelopen. Opeens stonden we dan ook op Silom Rd.! Hadden we dat hele stuk dan gelopen? Blijkbaar wel dus. Uiteindelijk in 'the Balcony' wat gaan eten en vroeg richting hostel want de pich-up de volgende morgen stond al om kwart voor 7 gepland!

We vertrokken richting Kanchanaburi voor de 2-daagse trip! Hier zouden we naar een History museum gaan, Olifanten wassen, naar de Tiger Temple en River Kwai Bridge. Allereerst bezochten we een begraafplaats voor overleden soldaten. Dit stond niet in onze boeking, maar alles is mooi megenomen dachten we! Hier lagen ook ongeveer 200 nederlanse soldaten. Fanatiek -maar met respect- gingen we dan ook op zoek naar bekende (familie)namen. Helaas, hoewel 'van Houten' er wel tussen lag. (Suuz?)

Na de gedenkplaats op naar het History museum wat wel tussen onze boeking zat, maar waar we toch uiteindelijk voor moesten gaan betalen. Niet dus...Dan maar naar de River Kwai Bridge. En ik vond het maar raar dat er nergens een railing langs het spoor liep. Later kwamen we er dus achter waarom, er rijden nog gewoon treinen overheen! En precies als wij op die brug staan! Daarna naasr een waterval die erg klein was (en dus erg tegenviel) Deze stond trouwens ook niet tussen onze boekingen! Hierna zijn we op de olifanten gaan rijden, wat we ook niet geboekt hadden, maar alles was mooi meegenomen. De overall-opinion van de dag was erg chaotisch, we werden van busje naar busje gesleept en onze backpacks gingen in wqeer een ander busje. MJaar uiteindleijk is alles goed gekomen. Geslopen op een loft op de River Kwai en op dag 2 in Kanchanaburi zijn we vroeg de olifanten gaan badderen. Echt een geweldige ervaring en helemaal niet zo touristisch als wij dachten. Met 2 olifanten en 22 andere nederlandse meiden gingen we te water. Enorm gaaf. Als het lukt zal ik proberen wat foto's te plaatsen!

Hierna gaan onbijten en daarna naar Erawan Park om de grote watervallen te bekijken. Hier kregen we 3 uur en die blkeken we ook hard nodig te hebben. Er waren 7 steps in totaal met de 7e step een maximale hoogte van ong. 2500 meter. Dwars door de wildernis gingen we omhoog klouteren. Ik heb nog nooit zoveel gezweet in mijn hele leven en heb dan ook flink spierpijn van het klimmen nu, maar het was het zeker waard! Daarna lekker geluncht en door naar de ontmoetingsplaats waar we in een busje gezet werden die richting Ayuthaya ging. Maar dan gingen we niet langs de Tiger Temple en dat hadden we wel geboekt! Na veel heen en weer gebel werden daar uiteindelijk toch gedropt! Het was kwart over 3 en om 4 uur moesten we terug zijn bij de bus. Haasten haatsen haasten dus...erg jammer en het tijger aiien viel ook vies tegen. Je werd van tijger naar tijger gelopen er werd een foto gemaakt en klaar. Ach, we hadden het ook wel kunnen verwachten!

Vanmorgen gingen we expres vroeg op om nog wat van Ayuthaya te kunnen zien, want om 12:15uur zou onze trein alweer richting Sukothai gaan! We besloten ons dus maar rond te laten rijden in een Tuk-Tuk. Wat uiteindleijk wel een goede keus was, want voor de 2 uur die we hadden hebben we toch best veel oude ruines kunnen zien!

Om kwart over 12 op de trein naar Pit-nogwat en vandaar met de bus naar Sukothai. Hier zijn we net aangekomen. Even wat eten gehaald en achter de computer gekropen om jullie op de hoogte te houden. Morgenochtend hier proberen nog wat ruines/tempels te bezichtigen en dan rond half 1 weer op de bus naar Chiang Mai! Hier hyebben we besloten even een dagje rust te houden, want we zijn inmiddels allebei wel bekaf van de vele vroege ochtenden en late nachten!

De hostels zijn goed te doen, alleen wel erg luidruchtig. Zo ko0nden we de 2e nacht in Bangkok het stel schjuinj tegeover op de kamer flink bezig horen zijn!

Verder zijn de Thai erg behulpzaam en is Leon maar een 'lucky guy' volgens vele Thai! Ja en ga dan maar eens proberen uit te leggen dat je geen stel bent! *zucht* Maar op zich wel een mooi compliment als je lijkt op Miss Vietnam! Toch knap zonder spleetogen en pikzwart stijl haar, maar het is erg leuk om te horen!

Nu even proberen wat foto's erop te zetten..

Liefs en tot snel!

@ lars: Mis je lieverd!
@ mam: ...zo zie je maar weer dat ik niet alles vies vindt! ...en ja ik drink genoeg hoor! ;)

Oow, bijna nog vergeten: ik zal even de planning voor aankomende weken erop zetten, dan kunnen me een beetje nalopen:

23 - 24 - 25 juli: Bangkok
26 juli: Kanchanaburi
27 juli: Ayuthaya
28 juli: Sukhothai
29 juli: Chiang Mai
30 - 31 juli: Jungletour omgeving Chiang Mai
1 augustus: Chiang Mai
2 augustus: Chang Khang (grensplaats met Laos)
3 augustus: Pak Bang (overnachting alleen)
4 - 5 augustus: Luang Prabang
6 - 7 augustus: Vang Vien
8 augustus: Vientiane
9 augustus: Nong Khai (grensplaats, terug in Thailand)
10 augustus: Bangkok
19 augustus: terug in NL

• 28 Juli 2008 - 17:14

Elise:

Naaat!!

Jeee! De eerste foto's! Gaaf zeg die olifanten en tijgers! Ennuh, houd je camera goed in de gaten hoor, want het is zooooo leuk om alles terug te kijken als je weer in het (momenteel hete) kikkerlandje bent :P
    Ben benieuwd naar je volgende avontuur!!

Kuss

• 28 Juli 2008 - 17:24

Hey Naat:

Je heb al veel meegkemaakt in de afgelopen week!! leuk hor|! en nog veel te doen ook aan jullie schema te zien!! leuke foto's ook echt gaaf!!!! veel plezier nog en geniet ervan!! mis je kus fem

• 28 Juli 2008 - 18:21

Rola:

Hi Nathalie,

Geweldig wat een verhaal. Veel foto's maken hoor? ( en natuurlijk niet je toestel laten slingeren) Wij maken ons langzamerhand op om naar Portugal af te reizen a.s. vrijdag. Groetjes aan Leon en nog heel veel plezier. xxx Mama.

• 29 Juli 2008 - 06:12

Iris:

Hey Naat!!

Klinkt echt superleuk allemaal! wat een leuke foto's heb je zeg! je heb het nog druk aan je schema te zien! Veel plezier en tot het volgende bericht!

Kusz

• 29 Juli 2008 - 20:37

Suuz...!:

Hahahaha.. jah ik moest je dat nog vertellen ;)
    Kdacht jullie gaan daar toch wel kijken dus k zeg niks...:P

Echt super dat jullie t naar je zin hebben!!! N hoop in de planning!

Kus Suuz(K)