Vrijwilligerswerk in Ghana - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk in Ghana - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk in Ghana

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 Juli 2014 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

Lieve familie en vrienden,


Sinds een paar jaar heb ik de wens om in Azië of Afrika vrijwilligerswerk te gaan doen. Om kansarme kinderen die recht hebben op onderdak, onderwijs en het recht om weer even kind te zijn ook echt een kans daartoe te geven. En nu is de knoop dan eindelijk doorgehakt en het vliegticket geboekt.

Een beetje last-minute allemaal, dus ik ben nog druk met het regelen van inentingen, malariapillen, visum en noem het allemaal maar op, want over een maandje is het al zover! Op zondag 17 augustus stijgt mijn vliegtuig, met een omweg via Casablanca (Marokko), op met vertrekpunt Accra (Ghana). Om vervolgens op 9 september weer terug te keren.

Een paar maanden geleden kwam ik via via bij de One Love Foundation terecht. Een vrijwilligersorganisatie in Asaafa, Ghana. Zowel de projecten als de kleinschaligheid spraken mij aan en dat de accommodatie direct aan/op het strand ligt tussen de palmbomen is natuurlijk alleen maar mooi meegenomen. Ik hoop dat ik deze 3 weken vrijwilligerswerk met een beetje rondreizen en uitrusten kan combineren.

Het idee van de One Love Foundation is dat je als vrijwilliger zelf een donatie meeneemt, maar tijdens mijn verblijf is het aan mij om te bepalen hoe ik die investeer.

Voor wie een kijkje wil nemen: www.one-love-foundation.org

Als onderdeel van het vrijwilligerswerk moet ik minimaal €250,- bijdragen. Maar ik zou graag willen zien dat dit een mooier en groter bedrag wordt. Daarom wil ik jullie ook om een donatie vragen. Groot of klein; elk beetje helpt! Je donatie gaat volledig naar een project van One Love en dus niet naar mijn eigen reissom.

Je kunt je donatie overmaken naar IBAN: NL57 RABO0119905191 t.n.v. N.G.I. Berkhout of gewoon rechtstreeks aan mij overhandigen.


Meld je aan voor de mailinglist als je mailbox je een seintje mag geven wanneer ik een bericht heb geplaatst!

  • 15 Juli 2014 - 23:04

    Rola Berkhout:

    Ik zal morgen in alle rust de site bekijken en onze donatie storten. Ik ga nu lekker slapen.

  • 15 Juli 2014 - 23:12

    Ed Van Der Vaart:

    Zo, Nathalie, wat een grootse en mooie plannen! Ghana is bij ons natuurlijk wel wat bekend. Prachtig om daar drie weken voor uit te trekken. Heel veel succes! Heel veel plezier! Heel veel voldoening! We gaan je volgen, natuurlijk. (En misschien kom je Nienke daar nog tegen.)

  • 17 Juli 2014 - 23:08

    Liesbeth:

    we gaan je volgen hoor.....ook al valt het deels in onze eigen vakantie.
    In ieder geval:
    succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 06 Juni 2008
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 43953

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 21 April 2018

Guatemala & Belize

19 Augustus 2016 - 11 September 2016

Sri Lanka & de Malediven

13 Mei 2015 - 07 Juni 2015

Vietnam/Cambodja

17 Augustus 2014 - 09 September 2014

Vrijwilligerswerk in Ghana

13 September 2012 - 05 Oktober 2012

Indonesië 2012

12 Mei 2012 - 19 Mei 2012

Citytrip New York

15 September 2011 - 09 Oktober 2011

Peru/Bolivia 2011

30 April 2011 - 07 Mei 2011

Eilandhoppen in Griekenland

03 Juni 2010 - 24 Juni 2010

Cultuur snuiven in India

22 Juli 2008 - 19 Augustus 2008

Thailand / Laos

Landen bezocht: