Vrijwilligerswerk in Ghana - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk in Ghana - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk in Ghana

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 Juli 2014 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

Lieve familie en vrienden,

Sinds een paar jaar heb ik de wens om in Azië of Afrika vrijwilligerswerk te gaan doen. Om kansarme kinderen die recht hebben op onderdak, onderwijs en het recht om weer even kind te zijn ook echt een kans daartoe te geven. En nu is de knoop dan eindelijk doorgehakt en het vliegticket geboekt.

Een beetje last-minute allemaal, dus ik ben nog druk met het regelen van inentingen, malariapillen, visum en noem het allemaal maar op, want over een maandje is het al zover! Op zondag 17 augustus stijgt mijn vliegtuig, met een omweg via Casablanca (Marokko), op met vertrekpunt Accra (Ghana). Om vervolgens op 9 september weer terug te keren.

Een paar maanden geleden kwam ik via via bij de One Love Foundation terecht. Een vrijwilligersorganisatie in Asaafa, Ghana. Zowel de projecten als de kleinschaligheid spraken mij aan en dat de accommodatie direct aan/op het strand ligt tussen de palmbomen is natuurlijk alleen maar mooi meegenomen. Ik hoop dat ik deze 3 weken vrijwilligerswerk met een beetje rondreizen en uitrusten kan combineren.

Het idee van de One Love Foundation is dat je als vrijwilliger zelf een donatie meeneemt, maar tijdens mijn verblijf is het aan mij om te bepalen hoe ik die investeer.

Voor wie een kijkje wil nemen: www.one-love-foundation.org

Als onderdeel van het vrijwilligerswerk moet ik minimaal €250,- bijdragen. Maar ik zou graag willen zien dat dit een mooier en groter bedrag wordt. Daarom wil ik jullie ook om een donatie vragen. Groot of klein; elk beetje helpt! Je donatie gaat volledig naar een project van One Love en dus niet naar mijn eigen reissom.

Je kunt je donatie overmaken naar IBAN: NL57 RABO0119905191 t.n.v. N.G.I. Berkhout of gewoon rechtstreeks aan mij overhandigen.

Meld je aan voor de mailinglist als je mailbox je een seintje mag geven wanneer ik een bericht heb geplaatst!

• 15 Juli 2014 - 23:04

Rola Berkhout:

Ik zal morgen in alle rust de site bekijken en onze donatie storten. Ik ga nu lekker slapen.

• 15 Juli 2014 - 23:12

Ed Van Der Vaart:

Zo, Nathalie, wat een grootse en mooie plannen! Ghana is bij ons natuurlijk wel wat bekend. Prachtig om daar drie weken voor uit te trekken. Heel veel succes! Heel veel plezier! Heel veel voldoening! We gaan je volgen, natuurlijk. (En misschien kom je Nienke daar nog tegen.)

• 17 Juli 2014 - 23:08

Liesbeth:

we gaan je volgen hoor.....ook al valt het deels in onze eigen vakantie.
    In ieder geval:
    succes!