Een vliegende start - Reisverslag uit Bulakamba, Indonesië van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Een vliegende start - Reisverslag uit Bulakamba, Indonesië van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Een vliegende start

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 September 2012 | Indonesië, Bulakamba

Donderdag om half 4 vertrok netjes op tijd ons vliegtuig naar Dubai. In het grootste persoons vliegtuig ter wereld hebben we ons 6 uur lang prima weten te vermaken. Om nog maar niet te spreken over het geweldige eten aan boord en de extra centimeters beenruimte! Wat een verschil met een normale 747. En dan te bedenken dat er zo ongeveer 500 man in past excl. crew.

Dubai was midden in de nacht nog enorm druk, maar onze 4 uur wachttijd vloog voorbij. Met nog een vlucht met Emirates vlogen we door naar Jakarta. Ditmaal een kleiner toestel.

Aangekomen in Jakarta hadden we genoeg tijd om onze bagage af te halen, door customs te komen, naar een andere terminal te gaan en opnieuw in te checken (we vlogen nu met een andere maatschappij domestic). Dit liep even wat anders. Customs duurde enorm lang en we hadden nog geen Rupia's gepind toen we de onverwachte passenger service charge moesten afrekenen. En de ATM's waren buiten geplaatst. Na aardig wat heen en weer geren, weer door de security, weer achter in de rij aansluiten waren we eindelijk op weg naar de gate. De haast bleek nergens voor nodig want de vlucht was vertraagd. Gelukkig konden we 3 kwartier later dan gepland onze laatste vlucht maken. Al met al viel de vertraging nog wel mee gelukkig.

Aangekomen in ons guesthouse werden we super vriendelijk ontvangen met een home made drankje. De kamer is basic maar heeft een heerlijke buitenbadkamer! Vanmorgen op tijd opgestaan om op de fiets Jogyakarta te gaan bekijken. 's Middags zijn we met de zadelpijn nog in onze billetjes begonnen aan een cooking class. Normaal word deze 's morgens en in de namiddag gehouden, maar deze waren al volgeboekt. Tenminste... we konden er nog wel bij maar de kokkin wilde ons wel een eigen sessie geven en stelde voor om voor ons een nieuwe sessie in te starten. Lief! Wij masteren nu de kunst van het koken van Sambal Goreng Sayur, Ikan Asam Manis, tempe en kroepoek. En speciaal voor Lars mocht hij zelfs nog zijn eigen pindasaus maken!

Nu nog even een paar uurtjes lekker relaxen en vroeg naar bed, want morgen gaat de wekker al om 03.00 uur. Meer daarover in een volgend verslag!

Tot de volgende keer lieve leesvriendjes en -vriendinnetjes!

• 16 September 2012 - 11:05

Kim :

Ha Naat en Lars, het eerste stukje van jullie spannende reis klinkt al goed (op wat kleine tegenvallers na :P ).
    Wat ontzettend leuk dat jullie al hebben gekookt en gefietst. Dat eerste zal thuis straks ook van pas komen... ;-)
    Heel veel plezier verder!

Xxx
    Kim