Weer thuis.... - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Weer thuis.... - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Weer thuis....

Door: Lars & Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 Juni 2010 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

Tja, en toen waren we weer thuis!

Na Varanasi zijn we per nachttrein vertrokken naar New Jaipalguri en vanaf hier zouden we door het hotel een pick-up hebben naar Darjeeling.
Helaas zat de pech nog in ons lijf en was er wederom geen pick-up in NJP. Wat bleek: Darjeeling was compleet afgesloten van de buitenwereld door een politieke staking. Er kon niemand meer in of uit. FIJN!

Uiteindelijk hebben we dus maar een hotel in de buurt opgezocht om hier te overnachten om het de volgende dag weer te proberen. Niemand weet namelijk hoelang zo'n staking duurt. (Darjeeling is een eigen staat binnen India en de stakingen zijn altijd onaangekondigt). Wat we helaas niet wisten was dat we onze laatste 4 dagen vast zouden zitten in Siliguri (tweelingstad met NJP en plaats van ons hotel).

De volgende dag was Darjeeling nog steeds gesloten. We konden nog doorreizen naar Gangtok, Sikkim, maar hier heb je een permit voor nodig en dat zou ons al een dag kosten om die aan te vragen. En we hadden nog maar 2 dagen voordat we weer naar huis zouden gaan. We besloten dus maar om onze tickets van de 24e terug naar Delhi om te boeken naar de 22e. Helaas dacht iedereen hetzelfde en bleken alle vluchten, treinen en bussen naar Delhi helemaal tjokvol geboekt te zijn. Er zat dus niks anders op dan onze laatste 4 dagen te moeten slijten in Siliguri. Een plek waar echt helemaal niks te doen of te bezichtigen valt. NJP/Siliguri is meer een transitplaats voor reizigers naar Darjeeling of Sikkim.

En zo eindigt dus onze reis door India. Leuk al jullie reacties te kunnen teruglezen en hopelijk tot de volgende reis!

Liefs,
Lars & Naat

• 27 Juni 2010 - 10:59

Bert:

Nou, enerverende laatste dagen hoor! Bijna net zo leuk als je oma's pannenkoekenfeestje.

En nu weer gewoon aan het werk.

• 28 Juni 2010 - 07:29

Lenie Van Houten:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
    We zien jullie vast gauw weer.

Groetjes Wout en Lenie