Lake City is dryed up! - Reisverslag uit Jaipur, India van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu Lake City is dryed up! - Reisverslag uit Jaipur, India van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

Lake City is dryed up!

Door: Lars & Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 Juni 2010 | India, Jaipur

Logisch want het regenseizoen is hier tot dusver nog niet echt begonnen. Op een ene bui in Jodphur na is het hier nog steeds kurkdroog en erg heet.

Inmiddels zijn we aangekomen in Jaipur en hebben we Udaipur alweer achter ons gelaten. Udaipur ligt tussen 2 meren in (beetje net als Interlaken Zwitserland dus).Helaas lagen beide meren dus vrijwel droog en konden dus geen romantisch bootttochtje doen. Ik hou het even kort vandaag want we krijgen net te horen dat we vandaag almoeten door reizen naar Rhantambhore National Park als we onze trein vanuit Agra naar Jhansi willen halen op de 14e. Kort verhaal dus...

In Udaipur hebben we weer een dagje de usual dingen bezocht. Het City Palace (welke bijna elke stad heeft), Monsoon Palace wat bovenop de berg ligt en een super uitkijk gaf over de stad en de meren.En natuurlijk het plaatselijke fort.

Daarna zijn we vertrokken naar Jaipur. Een hele lange rit zitten maar we zijn er. 'S Avonds hebben we een bollywood film gepak; Rajeeni, wat Politiek betekent. Een autobiografisch verhaalover de vroegere politiek in een nieuw jasje gestoken. Het theater is echt super mooi en heel erg luxe. Hoewel ze dan wel weer bezuinigd hadden op de stoelen. Beetje jammer. Hoewel de film in Hindi was hebben we toch enorm genoten. Naast het theater zat een McDonalds en dus hebben we ook maar even de lokale Chicken Maharaja Burger geprobeert.

Vandaag weer wat sightseeing gedaan en langs de bazaar gelopen voor wat souvenirs. Nu vetrekken we richting Rhantambhore National Park waar we morgenochtend vroeg een safari zullen hebben.

Tot de volgende keer!

Liefs,
Lars & Nathalie

• 12 Juni 2010 - 21:07

Elise:

Heey Naat en Lars!

Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin!! :)
    Ennuh.... klopt die temperatuur echt die telkens bij de verhalen staat.. Pffff, is wel erg warm!!

Heel veel plezier nog en tot snel!

Xx

• 12 Juni 2010 - 21:09

Rola:

Ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes en nog een fijne vakantie. By the way: Dessel en Diesel vermaken zich prima.
    Hebben alleen vreselijk veel honger.