You need just 3 good things in a car... - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu You need just 3 good things in a car... - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

You need just 3 good things in a car...

Door: Lars & Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 Juni 2010 | India, New Delhi

...good horn, good breaks and good luck.

En dat hebben wij aan den lijve ondervonden. De wegen hier zijn namelijk niet zoals we ze in NL kennen. Totaal niet. Maar daarover later.

Dag 2 in Pushkar hebben we enkele tempels bezocht. Anders dan in Thailand zijn de tempels hier vrij sober en neutraal van binnen. Van buiten lijkt het heel wat, maar binnen vindt je vrij weinig. Geen bloemen, geen heilig water, geen exentrieke beelden e.d. om te aanbidden. Vaak alleen maar een foto of plaat van de God of Maharadja waar de tempel voor bedoelt is.

's Avonds hebben we de viervoeters Donnie en Jonnie ontmoet die ons een prachtige toer door de woesternij rond Pushkar gaven. Hoewel kameel Donnie er niet zo heel veel zin in had die avond hebben we erg genoten.

De volgende dag zijn we vertrokken naar Jodphur, de blauwe stad. En blauw is het hier zeker! (Net als Lars zijn genitaliën by the way na de camel safari) Na aankomst gingen we markt bij de Clock Tower bezoeken, welke we ook maar gauw weer ontvlucht zijn. Er was geen ontkomen aan, overal waar we kwamen werden we aan onze kleren of rugzakken getrokken door de local people. Het grappige hiervan is dat we door velen gewaarschuwd werden over de Puja's (priesters) in Pushkar en daar totaal met rust gelaten werden en hier om de 2 seconden er iemand aan onze armen hangt. Nu bevinden deze Puja's zich voornamelijk aan de Gaths aan het meer, welke wij niet gezien hebben omdat deze droog lag. Wel waren ze volop bezig met de aanbouw van een stuwmeer/dam en met de aanleg van kanalen. Kunnen wij nederlanders ze toch nog wat leren over hoe om te gaan met water!

Vandaag was een vrij 'koude' dag. Het had de nacht en ochtend geregend en dus was het lekker afgekoeld. Jammere alleen was dat het dus ook overal modderig was.

's Avonds hebben we in een restaurant gegeten wat Indisch eten op de bbq bereid. Dit was erg goed eten! Dit is zeker voor herhaling vatbaar mits de prijzen ons wat meer aanstonden. Voor mensen die ooit nog naar India gaan/willen: On The Rocks in Jodhpur is zeker de moeite waard!

Vandaag was een sightseeing dag in Jodphur. Met als eerste startpunt het Mehrangarh Fort wat uitkijkt over de hele stad Jodphur. Samen met onze audio guide hebben we het fort doorlopen. Het fort heeft een heel interessante geschiedenis en een heel arsenaal aan oudheemse spullen.
Na het fort zijn we naar de bijbehorende tempel verderop de berg gegaan waar alle 26 Maharadja's van Jodphur worden geëerd. Na onze voeten flink te hebben verbrand op de mooie marmeren tegels van de tempel (je mag natuurlijk niet met schoenen de tempel in) hebben we onze weg vervolgd naar Mandore Gardens, deze bevinden zich midden in de stad en bevatten nog enkele oude ruïnes van tempels. De ruïnes waren interessant, maar van de tuinen zelf was weinig over.

Door naar het Paleis van de huidige Maharadja van Jodphur. Dit is nu half hotel, half museum in het resterende deel woont de Maharadja zelf nog met zijn familie. Nadat we onze tickets gehaald hadden werden we geëscorteerd door een gids met peper in z'n reet. Can't blame him, want hij wil natuurlijk gauw door naar de volgende set toeristen om zoveel mogelijk fooi te vangen die dag. In het museum konden we de privecollectie van de familie bezichtigen en de familiegeschiedenis aanhoren. Dit laatste zijn we inmiddels al veelal vergeten door de sneltreinvaart van onze gids.

Morgen reizen we door naar Udaipur, lake city. Dit schijnt de meest romantische plaats in Rajasthan te zijn. Hopelijk bevat dit meer wel water!

We zullen nog even wat foto's plaatsen en tot snel maar weer!

Liefs!
Lars en Naat

• 08 Juni 2010 - 10:16

Femke:

Hey Lars en Naatie,
    Druk druk druk zo te lezen!!! Kijk nu al uit om jullie volgende avonturen te lezen!!!
    Veel plezier nog!!!
    Kus Fem
    ps: balletten is wel saai zonder jou naatie ;)

• 08 Juni 2010 - 10:16

Malou:

Heel leuk je verhalen te lezen :)

• 08 Juni 2010 - 10:18

Nathalie Berkhout:

Leuk alle reacties van jullie te lezen! Helaas lukt het ons dit keer niet om foto's te uploaden. De computer hier maakt er automatisch .exe bestanden van :S

Sorry...

• 08 Juni 2010 - 10:18

Rola:

Hi Nathalie en Lars,

Zo te lezen hebben jullie het prima naar de je zin. Is Lars de schok al een beetje te boven?
    We wachten nu op romantische plaatjes natuurlijk.
    By the way: Je zus is weer thuis.

Groetjes Rola

• 08 Juni 2010 - 15:17

Eddy:

He you2 leuk dan jully et naar je zin hebben geniet er maar lekker van want vandaag was het hier echt k*t weer . Ik hoop dat ik snel weer foto''s kan checken ben wel benieuwd . Spreek jully snel weer en eeeehhh bring me back a tiger katten bak staat al klaar ;-)

• 11 Juni 2010 - 12:55

Nathalie Berkhout:

hoi lars en nathalie,

wat fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    je bent wel een stuk groter als de bevolking lars?
    het is ook leuk dat we jullie kunnen volgen op foto's en kunnen zien waar jullie geweest zijn.

doe voorzichtig ik blijf jullie volgen.
    dikke kus lida :)