India is niet de atractie, dat zijn wij... - Reisverslag uit Pushkar, India van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu India is niet de atractie, dat zijn wij... - Reisverslag uit Pushkar, India van Nathalie Berkhout - WaarBenJij.nu

India is niet de atractie, dat zijn wij...

Door: Lars & Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Juni 2010 | India, Pushkar

Hier is het namelijk zo dat mensen denken geluk te krijgen wanneer ze met een blank persoon op de foto gaan of deze de hand schudden. Dit maken wij dan ook de gehele dag mee.

* Lars voelt zich in sterrenstatus verheven.

Namaste! (= hallo, hoe gaat het)

Om nu maar terug te gaan naar dag 1: onze aankomst in Delhi was goed, we hadden iets vertraging maar verder is alles en iedereen heel overgekomen. Gelukkig stond onze pick-up nog keurig op ons te wachten en werden we naar ons hostel gebracht.
Toen begon voor Lars de cultuurshock. Begrijpelijk, want dit hostel was echt TE smerig voor woorden en zat op een hele andere plek dan wat wij op internet hadden gevonden. De volgende morgen hebben we dan ook gelijk uitgechecked.

Nog geen kleine periode later zaten we bij he Tourist Office. Hier hebben we al enkele tickets laten reserven. De mensen hier waren enorm behulpzaam, echt heel lief. We kregen zelfs een gratis indische lunch! En dat was Lekkuh (< slangtaal Lars).

Maar de tickets moesten nauurlijk ook betaald worden en opeens deed onze pas het niet meer. Dt terwijl we de vorige avond op het vliegveld nog gepind hadden. Gelukkig bleek het later aan hun pinmachine te liggen en konden we onze weg vervolgen. Helaas geeft dit altijd wel een moment van stress en dat al op onze eerste dag.

Na het Tourist Offfice verlaten te hebben zijn we gaan sightseeing in Delhi. Red Fort bezocht en de prachtige Lotus Temple. Als het lukt kunnen jullie straks de foto's zien.
Omdat we al vrij vermoeid waren hebben we toch maar besloten niet meteen verder te reizen en nog een dagje in Delhi door te brengen. Dit in een door het Tourist Office geregeld hostel. Welke veeeeel beter was dan de eerste!

Dag 2 (vandaag dus) zou dan een reisdag worden. We zijn dan ook -na een lange rit van 8 uur- net aangekomen hier in Pushkar. Een heilig dorpje van de Sikh. Het is hie heerlijk rustig en tijdens de wandeling door het centrum werden we helemaal niet lastig gevallen, HEERLIJK! Waar wel voor was gewaarschuwd, omdat veel priesters jou en je familie willen zegenen, uiteraard voor een paar honderd rupees.

Morgen gaan we hier wat tempels bezoeke, naar het heilige meer en 's avonds willen we een camel safari gaan doen. Daarna zullen we doorreizen naar Jodhpur, de blauwe stad.

We zullen proberen al enkele foto's te plaatsen! Tot snel weer!

Liefs,
Lars & Nathalie

• 05 Juni 2010 - 13:03

Elise:

Hey Naat en Lars!

Leuk om weer een reisverslagen te lezen :P Jammer van het eerste hostel...

Fijne vakantie verders en geniet ervan!!

Kusss

• 05 Juni 2010 - 19:36

Pa/ma:

gaaf! grt pa/ma/jordi

• 05 Juni 2010 - 19:48

Kaatje:

Hallo Daar!

Veel plezier met deze vakantie :D Wij gaan de verhalen zeker eens bij houden!

Schrijf ze!

Groetjes, xxx Kaatje, Roland, Kayli en Amber

• 05 Juni 2010 - 21:40

Rola :

Hi Hi,
    Ben je de schrik al te boven Lars? na het bekijken van de eerste foto kunnen wij er iets bij voorstellen. Fijne vakantie en tot schrijfs,
    Lieve groetjes Paps,Mams, Diesel en Dessel

• 06 Juni 2010 - 21:21

Sjoerd En Suuz:

Heeej Naat en Lars!!

Leuk om al een verslag te lezen! We gaan het zeker bijhouden ;):D

Fijne vakantie en we houden jullie in de gaten!

Kus van ons! (K)

• 06 Juni 2010 - 22:47

Iris:

Leuk!!! Heel veel plezier!

• 07 Juni 2010 - 15:14

Lillian:

Hoiiiii Lars & Naat:),

Leuk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn!

Veel plezier en geniet ervan!

Xx Lillian

• 08 Juni 2010 - 09:55

Martine:

Heee Naat & Lars!

Leuk om de verhalen weer te lezen en foto's te kijken! :D

Ik kijk weer uit naar jullie volgende berichtje. Veel plezier!
    Kus! xxx

• 08 Juni 2010 - 10:57

Jordi Fijnheer:

Hoi Lars en Naat,
    Hebben jullie het naar jullie zin? Smaakt het eten daarzo? Hoop het wel. Groeten Jordi :D